Piszemy o IT bez ściemy

Dla wielu z nas branża IT kojarzy się z synonimem czarnej magii. Pomijając brak znaczących umiejętności w naprawie sprzętu, programowaniu, często niezrozumiałe są także niektóre pojęcia, którymi posługują się pracownicy tejże branży. Niektóre z tych pojęć stają się jasne dopiero po rozpoczęciu pracy w IT.

Pracownik HR wobec pracownika IT

Rozpoczynając przygodę z IT, niezależnie od tego, czy staramy się o pracę, czy przeprowadzamy proces rekrutacji, powinniśmy znać terminy, którymi posługują się specjaliści z branży. Z całą pewnością usłyszymy je niejednokrotnie, dlatego lepiej zawczasu się z nimi zaznajomić, aby uniknąć poczucia niewiedzy lub móc uczestniczyć w rozmowach z bardziej doświadczonymi pracownikami. Ponadto, ze względu na pierwszy kontakt potencjalnego kandydata z firmą, którą reprezentuje rekruter, powinien on być merytorycznie przygotowany do rozmowy. Dokładne wyjaśnienie na czym polega praca na danym stanowisku, z jakimi narzędziami i metodami, a więc zakres obowiązków i wymagań wobec kandydata powinien być odpowiednio przez rekrutera przyswojony. Należy pamiętać, że o pracę w IT starają się najczęściej osoby posiadające szeroką wiedzę z branży i szybko wyczują, ze rekruter nie jest do końca kompetentny. Zdecydowanie nie wpłynie to pozytywnie na odbiór firmy i jej renomę.

Jak przygotować się do rekrutacji?

Jak wcześniej wspomniano, należy wykazać się dobrym przygotowaniem merytorycznym do rozmowy oraz kompetencją i profesjonalizmem. Pracownik HR powinien być zaangażowany i zaznajomić się w wysokim stopniu z zakresem obowiązków danego stanowiska, a także z ewentualnymi dalszymi możliwościami rozwoju, które czekają na kandydata. W związku z tym, rekruter powinien zapoznać się  z różnego rodzaju specjalistycznym słownictwem, którego używają specjaliści w branży. Istotne jest posiadanie wiedzy choćby z podstawowych określeń wykonywanych przez nich obowiązków, jak np. bug fixing, czyli naprawianie błędów programowania lub code review, czyli sprawdzenie kodu pod kątem poprawności przez osobę, która go nie tworzyła. W tym celu warto stworzyć sobie słownik pojęć, który z pewnością ułatwi i usprawni funkcjonowanie w świecie IT. Duży wpływ na rozumienie owych pojęć ma także znajomość języka angielskiego, z którego większość z nich została na stałe wprowadzona do użytku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.